Grabado

Vendido

El fris de rajoles de Xavier Nogués en el Sindicat Agrícola de El Pinell de Brai

Presentem un conjunt de 12 fotografíes d’època, (més una moderna) la majoria amb el segell de fotògraf F. Serra de Barcelona. Gairebé totes les imatges estan quadriculades i numerades a mà, per servir com a guia per la correcta col·locació de les rajoles a l’edifici del Sindicat.

El projecte fou encarregat a l’arquitecte Cèsar Martinell. Aquest en conèixer l’obra de Nogués pel celler de les Galeries Laietanes, val voler incomporar per l’edifici del Sindicat Agrícola un fris de característiques similars.

La construcció va patir retards i modificacions per falta de finançament. I tot i que l’encàrrec del fris continuà endavant, no s’atreviren a col·locar-ho al seu  emplaçament fin l’any 1949. Però aquest retard propicià que el fris es salvés de la guerra civil.

Nogués, preveient que el fris no es col·locaria immediatament, va fotografiar-lo i numerar les peces perquè en el moment que es col·loqués, es fes en l’ordre correcte.

Són aquestes fotografies les que presentem.